Navigation


« sierpień 2019 »
PnWŚCzPSN
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

"kto mleko pije, ten zdrowo żyje"


 

Waldemar Broś
Prezes Zarządu KZSM Zw. Rew.





 




  
 
 



   
 
 
 
 
 
 








KZSM Zw. Rew.

00-682 Warszawa, ul. Hoża 66/68
tel.: 22 372 03 72
fax: 22 372 03 25
e-mail: kzsm@kzsm.org.pl

Kursy walut

Kursy walut
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
NBP 2019-08-23
USD 3,9371 +0,09%
EUR 4,3572 -0,20%
CHF 3,9876 -0,43%
GBP 4,8050 +0,56%
Wspierane przez Money.pl

Polecamy

Partnerzy

   


 



Powrót do poprzedniej strony Wydrukuj tę stronę

Strona Główna

12-06-2013

II Kongres Branży Mleczarskiej


11 czerwca br. w Warszawie odbył się po raz drugi Kongres Branży Mleczarskiej. Głównym tematem tegorocznej edycji były perspektywy rozwoju eksportu w szczególności trzy drogi eksportu polskiej branży mleczarskiej: poprzez sieci handlowe na rynki Unii Europejskiej, do państw wschodu (Rosji, Ukrainy, Białorusi, Kazachstanu) oraz na rynki azjatyckie (Chiny).

W spotkaniu wzięli udział m.in. Tadeusz Nalewajk, Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Krzysztof Jażdzewski, Zastępca Głównego Lekarza Weterynarii, Waldemar Broś, Prezes Zarządu KZSM Zw. Rew. oraz licznie zgromadzeni eksperci i przedstawiciele organizacji branżowych, izb handlowych i  firm z branży mleczarskiej.

Podczas II Kongresu omówiono m.in. aktualne wymagania weterynaryjne konieczne do uzyskania uprawnień eksportowych, problematykę eksportu w sektorze mleczarskim – stan obecny i perspektywy, wskazana na instrumenty zabezpieczające ryzyko walutowe dla eksporterów, promocje eksporty branży mleczarskiej na rynkach międzynarodowych.

Odbyła się debata ekspertów pt. Czynniki warunkujące rozwój eksportu produktów mlecznych, rola dystrybucji w handlu międzynarodowym. Kluczowe kierunki polskiego eksportu – perspektywa i trendy. Promocja polskiej marki.

Eksperci podkreślili, że w przypadku eksportu na rynki azjatyckie potrzebna jest spójna długoterminowa strategia marketingowa, wymagająca dużych nakładów finansowych w celu wejścia na ten rynek (założenie biura, dystrybucja). Lokalny rynek Chiński to ponad 300 miliona klasa średnia, jest to ogromna szansa dla polskich eksportów branży mleczarskiej. Różnice kulturowe determinują takie zachowania jak cierpliwość i bezpośrednią trwającą często kilka lat obecność przedstawicieli firm polskich na miejscu. Potrzebna jest również ścisła współpraca ze sobą polskich firm.

Polska jest słabo kojarzonym krajem w Azji (Chiny), obecnośc w UE daje nam certyfikat jakości jednak musimy mając określone środki inwestować w te rynki (np. Kazachstan, Mongolia, Chiny) nie tylko poprzez udział w misjach handlowych i targach.

Galeria ze spotkania - TUTAJ



Krajowy Związek Spółdzielni MleczarskichKrajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich
Związek Rewizyjny
ul. Hoża 66/68
00-682 Warszawa